web analytics
Sep
30
Postat söndag den 30/09/2012, 22:17

Köpte nya sängkläder från Hemtex för ett tag sen som jag lade på nu. Jättefina tycker jag, de passade verkligen bra i vårt sovrum och känns lyxiga. Köpte även detta samtidigt men det glömde jag fota innan det hamnade i tvätten.


Söt liten krona på örngotten.

Sep
30
Postat söndag den 30/09/2012, 22:11

Total träningstid: 360 min
Antal km: 16 km (orienteringen)

Det här blev en riktig spinningvecka med hela 3 spinningpass. Jag som aldrig brukar träna det. Gjorde faktiskt det för typ 2 år sen litegrann men sen blev min favoritinstruktör sjukskriven så då skippade jag det sen så det var kul att börja igen. Vet inte om jag kommer fortsätta träna det regelbundet men ibland iallafall. Är ju grymt bra träning.
En hel del styrketräning har det blivit också samt Friska Karlstad orientering. Idag var vi iväg igen och det var lite Tjurrusetstyle på det. Skorna blev helt blöta och leriga så de får jag köra i tvättmaskinen igen hehe.

Nästa vecka blir det lite av varje hade jag tänkt fram tills fredag! Marcus och Nathalie kommer nästa helg så då blir det massa annat roligt istället för träning.

Sep
30
Postat söndag den 30/09/2012, 0:26

Hittade 50 kr på golvet på Coop idag hurra! Inte varje dag man gör det ;D

Var på stan och letade vinterstövlar för mina gamla som jag hade förra året är trasiga. Hittade inga. Alla är så fula (whatsup with ridstövel modet?! usch) eller för höga eller för trånga eller för hög klack. Provade 2 st som såg ok ut men de hade en dragkedja på sidan som man skulle dra upp och mina ben var alldelles för tjocka för dem så fick inte igen den. Även Largemodellen. What? Så tjocka (muskulösa höhö) ben har jag faktiskt inte. Så får väl leta vidare eller nöja mig med låga skor i år… Men vore bra med stövlar för det är skönt när det är snö och blött ute.

Tog även 10 Friska Karlstad stolpar… tagit 144 av 204 nu. Nu får vi snabba oss med att ta de sista 60 innan 21 Oktober!

Sep
27
Postat torsdag den 27/09/2012, 21:53

Idag var jag på ett till spinningpass (tredje denna vecka). Det här passet var dock väldigt annorlunda för man tränar efter sin puls under hela passet (ca 1 timme).

Man lånar ett pulsband som man har på sig sen så har man en projektorbild framför cyklarna där alla mätare syns så kollar man på sitt nummer man tog till pulsbandet. Så ser man sin puls och procent av maxpuls samt så åker en mätare (typ som en hastighetsmätare fast med puls) upp och ner i pulszoner i olika färger som man ska hålla sig inom under delar av passet.

Man får göra som man vill också om man vill stå eller sitta etc även fast instruktörer ibland tipsar (tex så höjs pulsen mycket mer om man står upp) så det är inte som på vanliga pass där man har olika moment i olika låtar och bara gör som instruktören säger.

JÄTTEJOBBIGT var det! Mycket värre än ett vanligt spinningpass tyckte jag. Jobbigt att hålla sig inom pulszonen man skulle hålla sig tex den gula där man ska ha 80% av maxpulsen och sen stanna där i flera minuter för att sen öka på ÄNNU mer och komma upp i röd zon. För att sen ”vila” ett par minuter för att sen göra om det igen.

Herrejisses! Men det var grymt motiverande att träna efter pulsen och tvinga upp mätaren till gul och röd zon även fast det är jobbigt som f*n och man hellre vill vila vilket är mer troligt att jag skulle göra på ett vanligt pass.

Sep
25
Postat tisdag den 25/09/2012, 21:31


Idag var det premiär för mössa till och från jobbet! Brrr! Börjar bli väldigt kallt ute nu. Måste leta fram ett par vantar också…


Omelett till middag idag, länge sen sist nu. Föråt mig på omelett för något halvårsen minst så att jag kunde knappt tänka på ägg eller omelett. Men nu är det gott igen! Chiliflakes och paprikakrydda, skinka, ost, rödlök och tomat. Gjorde en likadan till matlåda i morrn med.

Tränade 30 min spinning och 30 min core idag. Måste verkligen träna core oftare som sagt… vissa grejer är ju helt omöjliga. Som att ligga på mage och lyfta benen uppåt men ligga kvar med magen på golvet. Eller ligga på sidan och lyfta benen uppåt, det gör bara svinont i höften då höftbenet trycks mot golvet. Omöjligt i tell u! Jag tror att jag saknar dessa muskler som kan lyfta mina ben i dessa lägen helt :P Klarar inte mer än typ 1 cm upp och i en halv sekund. Medans vissa kan lyfta benen till taket (nja men typ) och kontrollerat.


Försökte illustrera dessa omöjliga övningar. Fint va?

Sep
24
Postat måndag den 24/09/2012, 17:12

Det börjar ju bli riktigt kallt ute nu och materialspelare som jag är så måste jag ju ha riktiga vantar! Så blev de här från Nike för 99:- på Stadium.se, de har även en ficka för en nyckel, smart!
Himla smidigt (iallafall för mig som bor som jag bor) att man kan beställa på deras hemsida och hämta och betala i deras butik sen.
Visst man kan ju springa runt i mjukisbyxor och vanliga fingervantar absolut. Men hur kul är det med svettiga blöta fingervantar? Kläder i funktionsmaterial ftw.

Körde ett riktigt tungt benpass igår och om en timme ska jag köra 1h spinning. Hur ska det här gå? :D Paaaain

Sep
23
Postat söndag den 23/09/2012, 20:27

Total träningstid: 300 min
Antal km: 0 km (!)

Har ju självklart cyklat många kilometer men vet inte hur många så tog inte med det. Har inte blivit någon som helst löpning den här veckan som sagt utan fokuset har legat på styrketräning. Styrketräningen har gått jättebra, har fått in många bra pass där jag kunnat köra hårt och gjort framsteg.
Nästa vecka tänkte jag lägga fokus på spinning, så har bokat in mig på 3st spinningpass. Det är tanken iallafall men sen kan det ju ändras.

Sep
23
Postat söndag den 23/09/2012, 0:18

Yey kom med på en till bild från Tjurruset såg jag nu. Den där däckhögen var riktigt dryg att ta sig över ska ni veta!

Sep
21
Postat fredag den 21/09/2012, 23:05

Äntligen Fredag!! Fast veckorna bara swischar förbi, men inte mig emot. Får gärna bli sommar igen hehe.
Orkade inte simma i morse var aptrött. Sen gick jag till VC och tog blodprov. Spännande och se hur blodvärdet var den här gången… om jag ska fortsätta äta duroferon hela livet eller vad som gäller.


Ny rosa shaker yey ;D
Körde axlar, bröst och triceps idag. Jättebra pass där jag orkade mycket.
Axelpress: 4*5 9kgs hantlar, verkar bara finnas 10gs hantlar på gymmet! Vad ska jag göra sen när det är för lätt? :( Favvoövningen ju. Hmm borde finnas nånstans får kolla runt lite.
Flyes: 4×6 30kg
Lutande bröstpress: 4*10 8kgs hantlar
Tricepspress m stång:: 3*10 35kg
Tricepspress m rep: 4*6 30kg

Så kul med styrketräning då det verkligen syns och märks hur stark man blir! För 1,5 år sen när jag började så gjorde tyckte jag 3kgs hantlarna var hur tunga som helst och nu är de ju fjädervikt.
Är väl inte så himla stark nu heller beroende på vem man jämför med men man ska ju bara jämföra sig med sig själv och då blir jag minsann stolt!


Provade att göra hemmagjord Ceasarsallad till middag idag. Blev asgott och bra. Måste göras om! Nääästan lika gott som på restaurang.
Romansallad med Lallersteds Ceasardressing, stekt kyckling, bacon, parmesanost och krutonger.
Ceasarsallad är lätt min nya favoriträtt! Gott och dessutom nyttigt?! Hur bra är inte det?

Sep
20
Postat torsdag den 20/09/2012, 23:08

Tänkte springa en sväng efter jobbet idag men ändrade mig i sista sekund. Bättre att vila benen så skadan går helt bort. Det är bara nästan borta nu.
Så cyklade till gymmet och körde rygg & biceps istället. Känner mig stark i ryggen och kan öka på vikterna lite då och då men i biceps är det nästan tvärtom det går inte alls framåt! Måste byta övningar kanske! Eller strategi. Ska bläddra lite i mina böcker och se om jag hittar nåt skoj.


Favoritövningen för ryggen, sittande rodd.

Detta blev det idag:
Uppvärmning: Roddmaskin samt crosstrainer ca 15 min
Sittande rodd 4set*6rep 35kg
Latsdrag 4*8 35kg
Rodd i maskin: 3*10 40kg
Bicepscurl med stång: 4*6 16kg
Bicepscurl med hantel: 3*8 7kg&8kg

Funderar på att gå och simma i morrnbitti, om jag har orkar dvs… är så sent nu så det orkar jag nog inte :|