web analytics
Feb
17
Postat tisdag den 17/02/2015, 17:38

IMG_1100

Nu när det gått ett par veckor så känner jag att jag vill börja med träningen igen. Helst nu nu nu! Men det funkar ju inte riktigt så… eftersom det inte gått så lång tid ännu och eftersom jag fortfarande ammar så har jag ämnet relaxin i mig som gör att kroppen är instabil och man riskerar att få skador om man tex springer eller belastar kroppen för mycket. Det vill jag ju inte så jag får allt börja långsamt och stärka upp bäckenbotten först. Fick den här boken i julklapp som är superbra, hon beskriver hur kroppen fungerar efter en graviditet på ett bra sätt och så finns det ett träningsprogram med bra övningar som man kan följa vilket jag tänker börja göra nu. Övningarna går bra att göra hemma vilket är bra också för det är inte ”bara” att dra i väg till gymmet numera som det var förr. Konditionspassen får bli barnvagnspromenader och sen tänkte jag kanske smyga iväg till något spinningpass (inte köra stående) någon gång på gymmet framöver men vill vänta tills efter efterkontrollen hos barnmorskan i slutet av februari först. Heja!

Kommentarer

Cissi den 18 februari, 2015, 00:19

Hurtigt av dig! ska se om jag orkar krypa iväg till gymmet imorgon med.. :p återstår att se, hehe!


Yrsa den 18 februari, 2015, 11:23

Hejja hejja! Längtar ihjäl mig efter träning..


Mamma den 24 februari, 2015, 10:42

Heja på!


Lämna en kommentar

Namn:

Email:

Hemsida:

Kommentar: